Oldalak

2013. augusztus 24., szombat

Segítség, ellopták a lányom!


"Csókolom Marcsi néni ! Tudom nem én dolgom beleszólni a magán és a családja életébe de a 2 kislányát ilyen fiatalon fel tenni a facebookra veszélyes kérem legalább vigyázzon rájuk." 

Ezt az üzenetet kaptam körülbelül egy hónapja a Facebookon  egy számomra ismeretlen Mészáros Regina nevű, profilja alapján meglehetősen fiatal kinézetű lánykától. Először nem is értettem - mi ez? Aztán kicsit megdühödtem. Mi ez a fenyegető hangnem? Merthogy az gondolom minden szülőként élő ismerősöm számára nyilvánvaló, ez bizony nem kedves figyelmeztetés, pláne nem egy idegentől. Ez bizony kőkemény fenyegetés.
Végiggondoltam persze gyorsan, milyen fotókat raktam fel a gyerekeimről. Mert persze rakok. A blogra is, Facebookra is. Gondosan megválogatom, hogy mit és milyet, de azt gondolom, hogy az embernek két választása van, ha a Facebookot használja. Vagy szigorúan nem rak fel fotót a gyerekeiről (sok ismerősöm választja ezt a megoldást és értem őket) vagy okosan, pár fotót azért mégis. Én mivel blogolok is az életünkről, újságban is szoktam írni a családunkról, úgy döntöttem, pár fotóból nem lehet baj.
A gyerekeimnek amúgy nincs Facebook profilja. A legnagyobb sincs még 12 éves - és bár tudom, hogy ezt a szabályt meg lehetne szegni, én úgy döntöttem, nem engedem egyenlőre, hogy belevessék magukat a virtuális életbe. Ne a gép előtt üljenek, előbb-utóbb úgyis beszippantja őket a net, ráérnek még.
A levelet és annak róját jelentettem zaklatásért és fenyegetésért.
Közben azon tűnődtem, ki lehet ez.
Merthogy nyilván nem egy 12 éves kislány. Nem tudnám megmondani, miért, de a hangnem egy felnőtté. És férfié.
Rémisztő belegondolni, hogy van valaki, aki létrehoz egy ilyen hamis profilt és azzal szórakozik, hogy fenyegető leveleket ír. Még ijesztőbb az a lehetőség, hogy ismerem az illetőt, aki kifejezetten nekem és az én riasztásomra hozta létre ezt az identitást.
El is feledkeztem volna az egészről, ha ma nem beszélgetek a húgommal, aki a nethez jóval jobban ért, mint én, és megígérte, utánanéz, ki is ez a Mészáros Regina. Merthogy a neten azért nyomokat hagy az ember, amit a hozzáértők vissza tudnak fejteni.
Amit kiderített, az megdöbbentett minket.
Kiderült, hogy az én lányomnak, van Facebook profilja - noha arról sem én, sem ő nem tudott eddig. Ám ha az ember beírja a lányom nevét, akkor feljön egy profil az ő fotóival, egy csomó számára is ismeretlen emberrel, akik a neten már ismerősei.
Szóval, ellopták az identitását.
A fotókat az én Facebook profilomról lopták, és már több, mint egy éve megvan.
Én nem láthatom, és az apja sem. Nem is jelenthetjük ezért a Facebooknak, hogy visszaélnek a lányom adataival, ráadásul mivel nincs Facebook profilja, hiszen csak 11 éves, ezért ő saját maga sem tudja jelenteni, hogy mások garázdálkodnak a nevében és nem kérheti, hogy töröljék.

De ti, akik nem vagytok erről letiltva, megtehetitek! Kérlek, segítsetek és ne sajnáljátok azt a pár percet és néhány kattintást, mert ma mi jártunk így, de holnap ti is hasonló cipőbe kerülhettek.
Rémisztő belegondolni, mire használják vajon az én lányom személyiségét, mire kell valakinek az ő arca, neve és profilja.
És azt tanácsolom, csekkoljátok ti is a gyerekeiteket, akkor is, ha azt gondoljátok, nincs fenn. És ne csak a saját profilotokról, ismerősökéről is.
Mi se fejeztük még be a kutatást, mert a levél azt írja, "két lányát..." és a másikat még nem találtuk meg. Pedig lehet, hogy ott van az övé is valahol a Facebookon, jól elrejtve előlem...


1 megjegyzés:

B írta...

Tisztelt Szerző!

Van lehetősége anélkül, hogy látná jelenteni a jogtalanul használt személyiséget. Erre a lányának és/vagy törvényes képviselőjének, így Önnek van módja egy megfelelő internetes kérdőív kitöltésével. Az alábbi oldalon érhető ez el: https://www.facebook.com/help/contact/169486816475808, "Report an Impostor Account". Ide ki is másolom a megjelenő kérdéseket, amelyekre válaszolniuk kell a bejelentés során.

Több kérdés az imposztor profiljára vonatkozik, amennyiben Önök ezt nem látják, továbbra is kérje húga vagy ismerősei segítségét. Én személy szerint nem látom az email címet, amit a profilhoz fűztek, de erre is szüksége lesz. Amilyen adatot látok, lent bemásoltam. Továbbá el kell majd juttatni, valamilyen személyi igazoló okmány másolatát a facebookhoz, ezen természetesen a személyes adatok, mint cím, születési hely stb. eltakarandóak, csak az azonosításhoz szükségesek maradjanak (kép, név, és ami jelzi az okmány valódiságát).

Remélem segít ez a kis írás a gondjukban.

Üdvözlettel,
KB.


a facebook kérdőíve:

Report an Impostor Account
If someone created a Facebook account that's pretending to be you or someone you know, please use this form to file a report.

Which of the following best describes your situation?

-Someone is using my email address on their account
-Someone created an account for my business or organization
-Someone created an account pretending to be me or a friend

Do you have a Facebook account?

-Yes
-No

Is this account impersonating you?

-Yes, I am the person being impersonated
-No, but I'm the authorised representative of the person being impersonated (ex: parent or legal guardian)
-No, this account is impersonating my friend

Your full name

Your contact email address

Full name on the impostor profile

Email address listed on the impostor profile
(If you can't see this, ask a friend to find it for you)

Link (URL) to the impostor profile
https://www.facebook.com/batki.borbala.5

Please attach a picture of a government-issued ID of the person being impersonated (ex: your ID or the ID of the person you're authorized to represent). Cover up any personal information (ex: address, license number) that we don't need to confirm your identity.

The ID you provide:
Must be government-issued (ex: passport, driver's license)
Must be in color
Must clearly show the full name, date of birth, and photo

Note: We won't be able to process your request unless you submit an ID that meets these requirements.

ui.: javítanom kellett az URL-t az előzőben

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More